Jellemzők
Tervezés

Az eredményes projektekhez már a tervezés pillanatában rengeteg információra van szükség. A célmeghatározásnál ismerni kell a releváns piaci információkat. A várt eredményekre hatással van számos külső tényező. A KMM segítséget nyújt, hogy a kommunikáció során minden lényeges szempont a figyelem fókuszában maradjon. Sablonokkal, mintadokumentumokkal támogatja a hatékony projektkiírást és a munka későbbi szakaszait. Marketingkommunikációs hírportálja tájékozódási pontként szolgál, média adatbázisából közvetlenül elérhetők a magyar médiumok adatai, a kommunikációs szakma szolgáltatói.

Gyártás

A marketing középpontjában lévő üzenet sokféleképpen juthat el a célcsoporthoz, ehhez azonban közvetítőkre van szükség. A kommunikáció – a plakáttól a reklámfilmig, a honlaptól az emblémázott pendrive-ig – számtalan különböző célt szolgáló és eltérő ráfordítást igénylő eszköz gyártását igényli. A KMM használata megkönnyíti a gyártáselőkészítést: nyomdai briefeket, mérettáblázatokat, technológia ismertetéseket és egyéb segédanyagokat kínál. A szoftverbe épített útmutatók segítenek, hogy a különféle eljárások közül azt válasszuk, amelyik a legjobban megfelel a kitűzött célnak.  Például ajánlatkérő mintáival pontos megfogalmazásban továbbíthatjuk igényünket a gyártók felé. A KMM hálózatában folyamatosan bővülő szolgáltatói-, kivitelezői kör található meg. Nem szükséges hosszasan keresgélni az interneten, mert itt egy helyen láthatók a marketingmunka közreműködői: reklámügynökségek, médiavásárlók, nyomdák, rendezvényszervezők, fotósok, stylistok, filmgyártók, stb.

Sok megrendelő számára az is fontos, hogy a kreatív anyagok újra előállíthatók legyenek. A KMM-ben a gyártási fájlok elérhetők maradnak, így bármikor lehetőség van ismételt gyártásra, akár ugyanazzal akár más kivitelezővel, így a cégek nincsenek többé kiszolgáltatva alvállalkozóiknak.

Piactér

A KMM-be integrált, rendszeresen frissített médiaadatbázis elengedhetetlen segédeszköz médiakampányok tervezésekor. A médiainformációk a felhasználói felület Market részében érhetők el. A nyomtatott és elektronikus sajtó szolgáltatói téma, periodicitás és földrajzi elhelyezkedés szerint is kereshetők. A Market fül alatt azonban nem csak adatokat találhatunk, a közösségi portálok jól ismert rendszeréhez hasonlóan itt találkoznak a marketingszolgáltatások megrendelői, közvetítői és kivitelezői. A megbízók tendereket, ajánlatkéréseket, a szolgáltatók ajánlatokat, akciókat tesznek közzé ezen a felületen.

Projektkövetés

A KMM segítségével szervezett munka nyomonkövetése egyszerű; akár az adminisztratív teendők, akár a kreatív projektdokumentumok átlátható rendszerben, felelősökkel, határidőkkel és a feladat aktuális állapotával megjelölve áttekinthetők. Mivel a kapcsolattartás online csoportmunkafelületen zajlik, a folyamatokról a döntéshozók és a munkatársak egyszerre és késedelem nélkül tájékozódnak. A történések követése a munka minden fázisában minőségi biztosítékot jelent. A marketingprojektek irányításának és ellenőrzésének feladatai a KMM-el nem okoznak többletmunkát, a feladatok indításától a lezárásig naprakészen átláthatók a változások. Az egyes feladatokhoz és alfeladatokhoz chat jellegű fórum kapcsolódik, ahol a konkrét témában kérdéseket, megjegyzéseket, utasításokat lehet közzétenni.

Filemegosztás

Az eredményes projekthez számtalan különböző dokumentumra van szükség. A munka egyes szakaszain dolgozók más-más kellékeket igényelnek. A KMM egyik lényeges szolgáltatása, hogy az adminisztratív dokumentumokat (pl. szerződések, megrendelések, teljesítés igazolások), valamint a nyersanyagokat, a tervezéshez és kivitelezéshez nélkülözhetetlen tartalmakat éppúgy, mint az elkészült termékek digitális fájljait tárolja, elérhetővé teszi, majd a projekt zárásakor archiválja.

Határidő

A projekttervezés időbeli lefutása nyomon követhető a határidőnaplóban. A KMM segíti a partnerek együttműködését, jelzi a napi feladatokat, láthatóvá teszi a munka logikai csomópontjait. A projektek szemléletes GANTT-diagramban jelennek meg, melyben jól láthatóak az egymásra épülő munkafázisok. A mérföldkőként megjelölt feladatok teljesítése feltétele a továbblépésnek. A KMM-ben a projekteket úgy kell elképzelni, mint egy láncot, amely feladatokból és alfeladatokból épül fel, s mindegyikhez pontosan rögzített határidő tartozik.

Központi adattárolás
A hosszú ideig zajló vagy bonyolult, sokszereplős projektek rengeteg dokumentum és információ tárolását teszik szükségessé. Ezeket az adatokat nem elég rögzíteni, visszakereshetővé kell tenni, hogy a különböző területen dolgozó felelősök bármikor megtalálják köztük a számukra fontos tartalmakat. Az együtt dolgozó munkatársak közös érdeke, hogy az idő múlásával egyre sokasodó dokumentumhalmazból gyorsan és hatékonyan válasszák ki a szükségeset. A marketingmunka jelentékeny részét tölti ki a kellékek felkutatása. A KMM ebben is hatékony segítséget jelent.

A KMM-ben tárolt anyagok bárhonnan elérhetőek. A projekttagok biztosak lehetnek benne, hogy az aktuális dokumentumon dolgoznak, mert mindenből az eredeti és végleges fájlokat raktározza a rendszer. A korábbi munkák előzményként a projekthez csatolhatók. A raktár fül alatt látható minden feltöltött és a tartalomnak megfelelő címkékkel ellátott dokumentum: képek, szövegek, hangok, filmek, szerkeszthető és nem szerkeszthető fájlok. A raktár tartalmában egyszerű és összetett kereséssel kereshetünk és a szükséges elemeket a projektekhez csatolhatjuk.
Adatbiztonság
Kommunikációs társadalmunkban hol a helye a kommunikáció szervezés feladatának? Az első számú vezető mellett. Bebizonyosodott az elmúlt években, hogy a kommunikáció stratégiai feladat. A belső-, külső kommunikáció szervezője a cégvezető irányítása alatt dolgozik. Feladatait közvetlenül tőle kapja és munkájáról közvetlen felé számol be.
Kontakt Média Kft.© www.kontakt.hu